Rabu, 5 Jun 2013

Dari Kain Menjadi Sarung Bantal

Masih tidak habis berkisah tentang sarung bantal. Sebelum ini saya ada buat entri pasal sarung bantal juga. Boleh baca di sini.

Ada banyak bantal yang serasa saya tidak 'semengah'. Tiba-tiba sahaja mempunyai semangat untuk menyiapkan sarung bantal yang masih belum selesai. Sarung bantal ini pun, projek dulu-dulu. Sudah tidak berseri lagi.


Saya masih menggunakan paten yang sama seperti sebelum ini. Ringkas dan mudah.




Mari kita lihat keadaan selepas pula.Kesian Pak Cik Bear yang terpaksa pangku banyak bantal!


Dan juga atas permintaan kakak, bantal busuk dia mesti lain daripada corak bantal yang ada.




Fuh, puas hati...

18 ulasan:

  1. Yg kaler purple and biru tu cantek! :-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama citarasa. Tq sudi jenguk blog saya

      Padam
  2. wow!!! sukeee...sama jer semua..tp saya tak pandai jahit...hukhukhuk...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ni paling jahitan dan paten paling mudah. Suruh buat canggih2 saya x tahu juga...

      Padam
  3. yes sangat rajen taw..bila la dapat jahit sarung bantal sendiri ni..seingat saya last menjahit masa subjek kemahiran hidup dulu..huhu~

    BalasPadam
    Balasan
    1. Malu dikatakan rajin. Ambik mood sekian masa. Berminggu-minggu baru terlaksana projek.

      Padam
  4. bestnye pndai jhit..sy pn teringin.tp takut bile masin tu gerak..huhi..kelakor je

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak cuba memang rasa takut. dah cuba baru hilang rasa takut. datang rasa seronok.

      Padam
  5. Untunglaaa pandai menjahit :))

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak kata untung tak juga kalau rajinnya kurang :)

      Padam
  6. untungnya pandai dan minat menjahit....:)saya pun teringin tp minat tue takde dan memang tak pandai pun hahhaa

    BalasPadam
    Balasan
    1. X mau try belajar ker, manalah tahu sebenarnya bakat tersembunyi

      Padam
  7. cantik la fabric bantal busuk kakak... :D i like!

    BalasPadam
  8. erm.. rase time time ni jugak nak cari mesin jahit.. :) cantik sis

    BalasPadam