Isnin, 6 Mei 2013

Benang dan renda


Macamana nak masukkan gajah dalam peti sejuk?

Jawapan saya, potong kecil-kecil dan masukan dalam peti sejuk. Apa kena mengena gajah dalam cerita hari ini? Ini cuma analogi. Cerita sebenar mengenai kaedah atau pelaksanaan yang perlu sekiranya aktiviti yang ingin dibuat memerlukan masa yang lama untuk disiapkan.

Saya ada banyak benda yang ingin dibuat untuk bilik menjahit saya. Jika dihitung-hitung, berhari-hari jugalah. Mahu ubah dan kemas semula alatan menjahit. Mahu buat label. Juga mahu mengecat almari perkakasan saya. Mahu buat itu dan mahu buat ini tapi mahu mula pada bahagian mana dahulu?

Oklah, kita mulakan dengan yang mudah dahulu. Kemas alatan menjahit.


Alatan menjahit saya tidaklah banyak. Sedikit sahaja. Sekadar untuk projek rumah sendiri. Saya simpan alatan menjahit dalam bekas plastik biasa. Lutsinar. Senang nak lihat apa isinya. Lihatlah benang saya sudah tidak lagi muat dalam bekas plastik kecil. Berterabur. Bekas renda saya juga sama.


Kemas sedikit bila sudah disusun.



Selepas itu, kita susun pula benang.


Ok, sudah siap.


Cuma label sahaja belum buat. Nanti-nantilah. Fasa kedua nanti kita buat label.

Beginilah bila sudah siap. Masih ada banyak benda yang belum selesai. Nanti kita sambung lagi.




4 ulasan:

  1. Seronok bile nmpk kemas mcm ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang seronok tapi entah berapa lama tahan ni

      Padam
  2. insyaAllah ada sistem, boleh tahan lamaaaa tu nas =)

    suka tgk gmbr after!! =)

    BalasPadam