Isnin, 20 Mei 2013

Bekas Alat Tulis Kakak

Kasihan sungguh ibu melihatkan tempat alat tulis kakak. Dia susun semua bekas pen dan pensil dalam kotak kasut yang hampir koyak. Organizing cara dialah. 


Hujung minggu ke kedai barangan plastik. Terjumpa dengan bekas plastik ini. Terus teringat akan bekas pensil kakak. Ada hijau, pink dan biru. Biru lebih cantik pada mata saya. Jadi belikan untuk kakak warna biru.


Lebih kemas dan teratur daripada sebelumnya.


Saya tampalkan sticker pada bahagian depan bekas pensil yang baru ini. Sticker harga RM1.50 untuk beberapa gambar. Cuma tampal satu sahaja. Banyak-banyak tampal nanti berserabut pula.


Bekas ini mudah dibawa ke sana ke mari. Di mana ada ibu, disitulah dia suka duduk atau buat kerja sekolah. Senang kakak mengangkut semua alat tulis dia...

13 ulasan:

  1. Bertuahnya kakak....

    Memang kakak pun seorang yang tersusun dan teratur ya... =)

    BalasPadam
  2. Diana, kekadang terfikir saya mcm ni ke bila berhadapan dgn dia...nampaknya dia mcm cermin kepada saya :-)

    BalasPadam
  3. diana, lmbt nmpknya ambe kali ni...;p

    nas, very niceee...bekas tu besar sikit ada tak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya pun cari yang besar sket tapi saiz itu sahaja yg ada. Ada barang yg kena simpan kat tempat lain pulak...

      Padam
    2. sy igt nk cari satu mcm ni yg besar utk letak cleaning supplies...harap berjumpa..hihih

      Padam
    3. Untuk cleaning saya jumpa kat parkson. Ada dua brand. Harga rm40+...

      Padam
  4. comelnye bekas tu...mcm nk je beli satu. utk letak alat tulis kt opis ni.. =)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihi...sampai bawak ke office wabak organizing

      Padam
  5. Sukalah bekas plastik tu! Dah lama carik tapi tak jumpa. sobss

    BalasPadam
    Balasan
    1. Laa, saya jumpa kat kedai jual barangan plastik. Jusco tak cuba?

      Padam
  6. bagus la. kecik2 lagi dah pandai nak organize barang2 peribadi dia. anak saya kena suruh baru dia kemas.

    BalasPadam